ناصرپور

سرپرست معاونت توسعه بازار و مطالعات اقتصادی بورس‌کالای ایران با اشاره به اینکه مقدمات کار برای آغاز معاملات گواهی سپرده پسته در حال فراهم شدن است، گفت: کشف نرخ عادلانه، افزایش سطح دسترسی کشاورزان به بازار در سطح ملی و بین المللی، استاندارد سازی پسته، کمک به صادر کنندگان محصول که با اطمینان می‌توانند محصول پسته را تهیه و صادر کنند از مهم‌ترین مزایایی است که با عرضه پسته در بورس کالا پیش بینی می‌شود به دست بیاید.

به گزارش «کالاخبر»،علیرضا ناصر پور در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما، اظهار داشت: پسته محصولی خاص است که بیشترین صادرات حوزه کشاورزی مربوط به این محصول است.

وی ادامه داد: عمده پسته تولیدی کشور صادر می‌شود و بازارهای خوبی برای این محصول در جای جای دنیا وجود دارد.

سرپرست معاونت توسعه بازار و مطالعات اقتصادی بورس کالا گفت: این محصول گردش مالی بین ۲۰ تا ۳۰ هزار میلیارد تومان دارد که ورود آن به بورس کالا خواسته بخشی از فعالان تولید و صادرات پسته بوده است.

ناصرپور افزود: با تمهیداتی که اندیشیده شده از مهر امسال و همزمان با برداشت پسته معاملات گواهی سپرده پسته و در ادامه قرارداد آتی این محصول در بورس کالا راه اندازی می‌شود.

وی گفت: با توجه به هماهنگی‌های انجام شده میان تولیدکنندگان و صادرکنندگان پسته و بورس کالا، پیش بینی موفقیت در خصوص عرضه این کالا در بورس را داریم.

وی افزود: به منظور عرضه مناسب این کالا و رونق معاملات گواهی سپرده کالایی نیز انبارهای مناسبی در حال پذیرش هستند. 

ناصرپور با اشاره به مزایای ورود پسته به بازار بورس خاطر نشان کرد: کشف نرخ عادلانه، افزایش سطح دسترسی کشاورزان به بازار در سطح ملی و بین المللی، استاندارد سازی پسته، کمک به صادر کنندگان محصول که با اطمینان می‌توانند محصول پسته را تهیه و صادر کنند از مهم‌ترین مزایایی است که با عرضه پسته در بورس کالا پیش بینی می‌شود به دست بیاید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.